הכוסמת היא צמח עשבוני בעל זרעים, הגדל במזרח, בעיקר ברוסיה ובסין.

בשל מראה הזרעים יש נטייה להחשיב את הכוסמת לדגן, אך זו טעות נפוצה ולמעשה היא נחשבת לסוג של קטנייה.

צמח הכוסמת נקצר שלוש פעמים בשנה וזהו גידול בעל – ללא השקיה, דישון וריסוס.

פריכיות הכוסמת שלנו מיוצרות מזרעי צמח הכוסמת בלבד ו/או בתוספת של 1% מלח (למי שלא יכול להתאפק…)

הן ללא ספק הדרך המהנה והטובה ביותר לאכול מהצמח הבריא הזה.

למה זה טוב?

הכוסמת היא צמח "שורד" שגדל בתנאי מחייה קשים ללא השקיה קבועה ובתנאי מזג אויר קיצוניים. עניין שהופך אותה לצמח מאכל בעל ערך תזונתי גבוה מאוד ובעיקר בעל ערך הגנתי לגוף האדם.

בשל תכונותיה הבריאותיות וחוזקה כגידול בר וכגידול חקלאי נפוצה הכוסמת בארצות רבות ברחבי העולם ומשמשת בהן כמזון עיקרי.

חשוב לדעת:

הפריכיות שלנו הן תוצרת הארץ, מיוצרות ונארזות על ידינו ועוברות תהליך קצר מאוד של הכנה כך שרוב הויטמינים והמינרלים נשמרים עבורכם.

כל אריזה מכילה 6 שקיות אריזה קטנות ואטומות לשמירה על טריות המוצר לאורך זמן

ללא תוספת צבעי מאכל, ללא תוספת מלח, ללא תוספת שמן, ללא תוספת חומר משמר, ללא תוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים וללא תוספות מלאכותיות. רק כוסמת!

הנה עוד כמה סיבות טובות לאכול את פריכיות הכוסמת של זן-בר:

– הפריכיות הן נשנוש מעולה ובריא לכולם, גם לשומרי המשקל שבינינו

– הכוסמת היא בעלת ערך גליקמי נמוך (ראו הסבר מפורט באתר)

– הכוסמת מכילה אחוז נמוך מאוד של שומן ומהווה מקור טוב לעמילן וחלבון

– הכוסמת מספקת לגוף חומצות אמינו חיוניות, ויטמינים ומינרלים רבים

– הפריכיות מתפצפצות בפה, אפשר למרוח עליהן כל מה שאוהבים וזה מאוד טעים!

הכוסמת בעולם:

בצפון אירופה, רוסיה ואפגניסטן בהן החורף ארוך קפוא ומושלג התזונה הייתה עתירת שומנים, חלבונים וזרעונים והכוסמת תפסה שם מקום של כבוד בתבשילים ובדייסות (קאשה) וגם להכנת המאכל הרוסי המפורסם – בליני (בלינצ'עס…)

היפנים מייצרים ממנה את אטריות הסובה המפורסמות.

בצפון איטליה למרגלות האלפים מכינים ממנה פסטה פיצוקרי.

הספרדים קוראים לה "קמח שחור".

הצרפתים מכינים ממנה חביתיות מהחלומות.